ΟΠΩΣ ΠΑΡΟΠΛΙΣΑΝ ΚΑΙ ΔΙΕΛΥΣΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΖΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΣΕ ΣΚΡΑΠ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ 2ας ΓΕΝΕΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ, ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΣΕ Α/ΦΗ 3ης ΓΕΝΕΑΣ, ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΡΑΗΛΙΝΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ "ΙΑΙ" . ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΕΑΒ" "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ" ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ "ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ" ΕΞΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ "ΕΑΒ" !!!
ΟΙ ΩΣ ΑΝΩ ΕΛΛΗΝΟΕΒΡΑΙΟΙ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΣΩΝΟΙ ΕΠΙΟΡΚΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΞΟΥΣΙΩΝ, ΜΕ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ, ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ ΗΤΟΙ ΠΡΟΔΩΣΑΝ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΩΣ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ "ΕΑΒ" ΚΑΙ "ΕΛΒΟ" ΣΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΑΠΟ ΙΣΡΑΗΛΙΝΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ (IAI : ISRAELIAN AIR INDUSTRY, IDI : ISRAEL DEFENCE INDUSTRY, ΚΤΛ.), ΜΕ ΤΗΝ ΔΟΛΙΑ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΑΤΑΙΩΣΕΩΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΕΩΣ "Τ.Ο.Μ.Α." ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΜΑΧΗΣ ΠΕΖΙΚΟΥ "ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΙΙΙ" , ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΤΙΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ "ΑΡΤΕΜΗΣ" , ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΟΠΛΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΕΩΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΔΟΛΙΑ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ (ΤΟΥ ΕΝΑΠΟΜΕΝΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Δ' ΣΩΜΑ ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΑΝΘΗΣ) ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΜΑΧΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ <ΗΠΕΙΡΟΥ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ> - ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ - ΝΗΣΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΙΟΝΙΟΥ - ΚΑΙ ΚΡΗΤΗΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ "Β.Α.Σ.Τ./Ρ." ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΟ 2009- 2010.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ «ΕΣΧΑΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΝΑΣΧΕΣΕΩΣ»:
ΕΠΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΑΣ ΕΒΡΑΙΟΥ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΗΜΙΤΗ (ΑΑΡΩΝ ΑΒΟΥΡΙ) ΚΑΙ ΑΡΧΗΓΙΑΣ ΓΕΑ ΑΝΤΙΠΤΕΡΑΡΧΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΛΥΤΖΕΡΑΚΟΥ (16/2/1999 - 15/2/2002), ΤΟ ΕΠΤΑΣΦΡΑΓΙΣΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ «ΠΗΓΑΣΟΥ», ΠΡΟΔΟΘΗΚΕ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ !!! ΕΚΤΟΤΕ, ΟΙ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΙ - ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΓΚΕΦΑΛΩΝ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΔΙΑΡΚΩΣ ΝΕΑ «ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ» ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΑΕΡΟΧΗΜΑΤΑ (UNMANNED AIR VEHICLES - UAVs), ΟΠΩΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΩΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΥΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΒΡΟ...
Ιπτάμενο ρομπότ-κατάσκοπος
Το ελληνικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος Πήγασος ΙΙ στην Πολεμική Αεροπορία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Λουκάς Δημάκας
Τα εχθρικά άρματα κινούνται μέσα στη νύχτα στα πλευρά της ελληνικής στρατιωτικής παράταξης και ο διοικητής τους είναι βέβαιος ότι θα αιφνιδιάσει τους Έλληνες χτυπώντας τους στα μετόπισθεν. Τίποτε δεν φαίνεται να κινείται γύρω τους και το σκοτάδι της νύχτας είναι πυκνό.
Όμως σε ύψος 15.000 ποδών ένα μικρό ρομποτικό αεροπλάνο σαρώνει τη νύχτα. Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος Πήγασος ΙΙ είναι σχεδόν αόρατο στα ραντάρ, ενώ οι θερμικές του κάμερες εντοπίζουν από μακριά τους θερμούς όγκους των αρμάτων μέσα στην ψυχρή νύχτα.
Η εικόνα τους, σαν κοπάδι από...
πυγολαμπίδες, φτάνει μέσω του ελληνικού δορυφόρου στο Κέντρο Διοίκησης σε χρόνο μηδέν. Τα στίγματά τους διαβιβάζονται άμεσα σ΄ ένα ζεύγος ελληνικών F-16 που περιπολούν πάνω από τη Λήμνο. Οι πιλότοι περνούν τα δεδομένα στις έξυπνες βόμβες JDΑΜ που μεταφέρουν. Σε μερικά λεπτά τα εχθρικά τανκς έχουν εξουδετερωθεί…Ο Πήγασος δεν είναι ένα όπλο που ανήκει στη σφαίρα της μυθολογίας, όπως το όνομά του. Μόλις πριν από λίγες ημέρες πέρασε ένα ιδιαίτερα σκληρό πολεμικό τεστ στη Δυτική Ελλάδα και πολύ σύντομα, εντάσσεται πλήρως στο οπλοστάσιο της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας!
Οι αποστολές του
Αποστολή του, όπως φάνηκε από το σενάριο προσομοίωσης που προαναφέραμε, είναι η στοχοποίηση του εχθρού αθόρυβα, αόρατα, με ακρίβεια, πίσω από τις γραμμές του. Η μεγάλη διαφορά από το σύνολο σχεδόν των άλλων όπλων των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων είναι ότι το μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UΑV) Πήγασος ΙΙ είναι ελληνικής ανάπτυξης, σχεδίασης και κατασκευής, με πολύ λίγες προσθήκες ξένης τεχνολογίας- κυρίως από το Ισραήλ.Την πρώτη απόπειρα των τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας για το ελληνικό UΑV τη συναντάμε νωρίς, στις αρχές της δεκαετίας του ΄80, και έκτοτε ακολούθησαν πολλά σκαμπανεβάσματα. Το 2002 κατασκευάστηκε το πρώτο Πήγασος και άρχισαν δειλά οι δοκιμές του. Το 2005 αποφασίστηκε η αναβάθμισή του με νέα άτρακτο, βελτιωμένα χαρακτηριστικά και επιδόσεις, ενώ σύντομα τα 4 πρώτα Πήγασος ΙΙ ήταν γεγονός. Πέρυσι τα ελληνικά UΑV εξοπλίστηκαν με 3 κάμερες υψηλής ευκρίνειας ημέρας- νύχτας ισραηλινής κατασκευής. Το μεγάλο πλεονέκτημά του είναι ότι απογειώνεται και προσγειώνεται σε μικρούς διαδρόμους. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα κατασκευής άλλων 12 UΑV, με εμπλοκή πλέον και του ΓΕΕΘΑ λόγω της διακλαδικής αξιοποίησής του.
Μέσω δορυφόρου
Η τελευταία δοκιμή, σε καθαρά επιχειρησιακό περιβάλλον, έγινε πριν από λιγες μέρες στο πλαίσιο της άσκησης «Ηνίοχος» και η κατασκοπευτική εικόνα (βίντεο) που έπαιρνε ο Πήγασος ΙΙ από τα αλλεπάλληλα «πεδία μάχης» στα οποία ενεπλάκη έφθανε μέσω του δορυφόρου Ηellas-Sat και στα Κέντρα Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΑ. Έχουν προηγηθεί και άλλες φάσεις αξιολόγησης και σε συνθήκες ηλεκτρονικών αντιμέτρων με άριστες επιδόσεις.Σύμφωνα με τον αμυντικό αναλυτή δρα Κωνσταντίνο Γρίβα, η εισαγωγή μη επανδρωμένων αεροσκαφών στο ελληνικό οπλοστάσιο συνιστά σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη δικτυοκεντρικών ικανοτήτων μάχης, κάτι που αποτελεί μονόδρομο για ένα σύγχρονο στράτευμα που θέλει να ενισχύσει τις μαχητικές του ικανότητες χωρίς να στραγγίξει το εθνικό θησαυροφυλάκιο.Μάλιστα το καλοκαίρι, ύστερα από συνεννόηση του αρχηγού ΓΕΑ αντιπτεράρχου Γ. Γιάγκου με τους αρμοδίους της Πολιτικής Προστασίας, τα 4 διαθέσιμα Πήγασος ΙΙ θα χρησιμοποιηθούν για επιτήρηση μεγάλων περιοχών με σκοπό την έγκαιρη ειδοποίηση σε περιπτώσεις πυρκαγιών.
Το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών
Το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ) είναι η πιο ιστορική Ελληνική εταιρία παραγωγής αεροσκαφών, αρχικά γνωστή ως Εργοστάσιο Αεροσκαφών Φαλήρου.
Η δημιουργία του αποφασίστηκε το 1917 όμως ο πόλεμος που ακολούθησε καθυστέρησε την ίδρυσή του μέχρι το 1925. Η έδρα του ήταν στο Φάληρο, στην ίδια περιοχή που αποτέλεσε αργότερα την έδρα ενός άλλου κατασκευαστή, της ΑΕΚΚΕΑ, ενώ η τεχνολογία και η τεχνογνωσία προήλθε από τη Βρετανική Blackburn Aircraft. Ο πρώτος τύπος που κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο ήταν το Blackburn Velos, το οποίο σχεδιάστηκε από τη Βρετανική εταιρία.
Το 1927 παρουσιάστηκε ένα καθαρά Ελληνικό σχέδιο, το Χελιδών, ένα στρατιωτικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων. Χρησιμοποιούσε ένα κινητήρα Salmson ισχύος 120 ίππων και είχε μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ την ώρα. Κατασκευάστηκε μόνο ένα για λογαριασμό του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, καθώς θεωρήθηκε κατώτερο των εναλλακτικών τύπων. Αργότερα το εργοστάσιο κατασκεύασε αεροσκάφη διαφόρων τύπων κατόπιν αδείας, συμπεριλαμβανομένων των Avro 504-O και 504-N, Atlas (τα οποία έφεραν τροποποιήσεις σε σχέση με τις κανονικές εκδόσεις της Armstrong-Whitworth) και 621 Tutor. Από το τελευταίο κατασκευάστηκαν τουλάχιστον 60 μονάδες, με ρυθμό που άγγιξε τα επτά αεροσκάφη το μήνα στις αρχές του 1940.
Οι προετοιμασίες για την παραγωγή του PZL P.24, του κύριου μαχητικού της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας την περίοδο εκείνη, καθώς και του ελαφρού βομβαρδιστικού Henschel Hs 126K-6, για το οποίο είχε γίνει μία παραγγελία 90 αεροσκαφών στο ΚΕΑ, δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ λόγω της έναρξης του Ελληνοϊταλικού πολέμου τον Οκτώβριο του 1940. Το μόνο αεροσκάφος που παρήχθη από το ΚΕΑ και έλαβε μέρος στις πολεμικές επιχειρήσεις του Β’ παγκοσμίου Πολέμου ήταν το 621 Tutor. Η παραγωγή του εργοστασίου δεν περιοριζόταν μόνο στην κατασκευή αεροσκαφών αλλά και βομβών, εργαλείων και ανταλλακτικών. Κατά τη διάρκεια της Γερμανικής κατοχής της Ελλάδας οι εγκαταστάσεις του ΚΕΑ χρησιμοποιήθηκαν από τη Luftwaffe για τεχνική υποστήριξη, ενώ οι εγκαταστάσεις που βρίσκονταν στο αεροδρόμιο αποτέλεσαν στόχο συμμαχικών βομβαρδισμών.
Μετά τον πόλεμο, στο ΚΕΑ κατασκευάστηκαν αριθμός ανεμόπτερων όμως τελικά περιορίστηκε στην παροχή εργασιών συντήρησης για τα αεροσκάφη της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, με περιορισμένη κατασκευαστική δραστηριότητα, η οποία παραχωρήθηκε στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), όταν αυτή αργότερα ιδρύθηκε.
Παρόλα αυτά, το ΚΕΑ παρήγαγε τη δεκαετία του 1990 αριθμό μη επανδρωμένων αεροσκαφών Πήγασος, τα οποία εξελίχθηκαν από την ΕΑΒ, και δημιουργήθηκε το Ελληνικό Κρατικό Ινστιτούτο Ερευνών. Η ιστορική εταιρία σήμερα υπάγεται στην Ελληνική στρατιωτική διοίκηση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΙ ΕΔΩ, ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ «ΠΗΓΑΣΟ»:
«Τέλος, το 2006 οριστικοποιήθηκε η επιχειρησιακή διαμόρφωση του Μη Επανδρωμένου Α/Φ (ΜΕΑ) το οποίο ονομάστηκε ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ, τροποποιήθηκαν τα πέντε υφιστάμενα Α/Φ και άρχισε η κατασκευή στο ΚΕΑ επιπλέον δώδεκα (12) ΜΕΑ...»
http://www.haf.gr/el/structure/units/day/units/kea.asp
Μη Επανδρωμένα Εναέρια Οχήματα Μάχης (UCAV) για την ΠΑ
Στα πλαίσια των ΕΜΠΑΕ η ΠΑ εκφράζει απαίτηση για Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη (ΜΕΑ/UAV) αναγνώρισης και ηλεκτρονικού πολέμου, UAV Μέτρων Ηλεκτρονικής Υποστήριξης (ESM) για καταστολή εχθρικής αεράμυνας (SEAD) καθώς και για Μη- Επανδρωμένα Εναέρια Οχήματα Μάχης (UCAV).
Κατ΄αρχάς στο συγκεκριμένο τομέα, προτεραιότητα θα δοθεί στην περαιτέρω αναβάθμιση του ελληνικού UAV "Πήγασος ΙΙ" (κυρίως στα ηλεκτρονικά συστήματα) για αποστολές ηλεκτρονικής αναγνώρισης και όχι μόνο.
Το πρόγραμμα απόκτησης UCAV ύψους €100 εκατ. θα λάβει σάρκα και οστά την επόμενη δεκαετία καθώς παγκοσμίως επικρατεί αβεβαιότητα και απαιτείται πολυετή ωρίμανση τόσο των τεχνολογιών όσο και της επιχειρησιακής τους δράσης. Το UCAV nEUROn στο οποίο μετέχει και η Ελλάδα μέσω της ΕΑΒ αποτελεί πρόγραμμα επίδειξης τεχνολογίας, για το οποίο δε προβλέπεται φάση παραγωγής. Υπενθυμίζεται ότι στις 18/05/2005 υπεγράφη σύμβαση συνεργασίας μεταξύ ΕΑΒ και Dassault Aviation για την ανάπτυξη του nEUROn στα πλαίσια της κοινοπραξίας, στην οποία συμμετέχουν Γαλλία, Σουηδία ( SAAB), Ιταλία (Alenia), Ισπανία (CASA ) και Ελβετία (RUAG). Το αναπτυξιακό αυτό πρόγραμμα διάρκειας 6 ετών χαρακτηρίζεται από υψηλή τεχνολογία, η οποία θα διαμορφώσει και τις μελλοντικές εξελίξεις στον χώρο της άμυνας και της αεροδιαστημικής. Το nEUROn διαθέτει χαρακτηριστικά stealth ενώ θεωρητικά μπορεί να μεταφέρει οπλικό φορτίο σε εσωτερικές αποθήκες μεγέθους βομβών Mk82.
http://esxatianasxesi.blogspot.com/2009/08/blog-post_9783.html
http://makelio.blogspot.com/2009/08/blog-post_9069.html
No comments:
Post a Comment